fredag 30 september 2011

LISA BURENIUS



Alla dessa människor man möter i olika sammanhang, vissa kan man lättare prata med än andra. Igår under min Varbergsresa träffade jag många väldigt vänliga människor. Är alla Varbergsbor sådana?

Jag träffade Jens Bergqvist, som tillsammans med frun Pernilla driver klädaffären, Wonder mitt i Varbergs centrum. Han bjöd mig på en latte och visade mig lite blygt ett reportage om hans familjs hem utanför Varberg. Det visade sig att de var med i PLAZA Interiör (s.190). Inget han ville skryta om, men självklart något som drog mitt intresse till sig. Vilket hus! Underbar inredning - eller såklart vitt, vitt, vitt och några härliga tavlor i färg av Lisa Burenius Åhhh, en sådan tavla vill jag ha (såklart!).
Kika på: http://treativ.se/lisa-burenius-staller-ut-pa-treativ

Se hemma hos - reportaget i senaste numret av Plaza interiör, extra tjockt nummer!
Tack för ett trevligt möte och för en ny favoritskjorta. Jag kommer tillbaka en annan dag.

/Ida

1 kommentar:

  1. Konstnären Lisa Burenius skrev att hennes stora målningar, likt den på bilden kostar mellan 20 - 25 000 SEK.

    Hon gör ofta beställningsjobb där målningen anpassas till just den vägg i det rum där den ska hänga. Lisa filar på en hemsida, men nås enklast per mail: lisa.burenius@tele2.se

    Hon har även ett galleri i Varberg för de som har vägarna förbi!
    /Ida

    SvaraRadera