söndag 28 februari 2010

EN LÄNGTAN EFTER PÅSKEN





Om några helger ska min storasyster och jag göra påskpynt. Vi har precis bestämt att vi ska försöka göra fina påskägg i gammeldagsstil. Vi har sett så många fina ägg - dyra som skam i affärerna och tänkte - det där borde väl vi kunna fixa MYCKET billigare och minst lika fint! Så det är vår plan. Hur resultatet blir....det får vi se. Det är ännu några veckor kvar såklart! Men nu har jag fått en längtan efter Påsken. Jag minns i USA hur vi gick "egg hunting". En mysig tradition, som borde tas efter. För övrigt är amerikanare betydligt bättre på att uppmärksamma alla högtider. Långt innan fylls affärerna med t.ex. roliga och fina Påsksaker. Ja, ja - jag saknar USA, men jag tänker snart åka dit igen. Jag måste bara spara lite först ;).

Ha en fin söndag!
Kram Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar