tisdag 25 oktober 2011

Arkitekturmässan Göteborg


bild lånad från gp.se

Igår var jag på Arkitekturmässan i Göteborg. Tyvärr lämnade den ett ganska vagt intryck. Vart var alla människor? Och utställarna - eloge till er som ställde upp, men resten? Det som gav mig någonting tillbaka var framför allt Archileaks och Göteborg Stad. Archileaks har ett bra budskap, tycker jag: varför delar vi inte med oss? "Archileaks - Bättre arkitektur genom samverkan och fildelning". Min tanke och känsla är ÄNTLIGEN. Arkitekter i "min linje"...Tack! Samverkan är det enda rätta.

Göteborg Stad hade gjort en hel del intressant broschyrmaterial kring socialkonsekvensanalys. Svårt ord. Men gå in och kika på deras hemsida, så ser ni vad jag menar.

Idag bär det vidare till Stockholm och workshops...
/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar